söndag 14 mars 2010

Renoveringar

Hej alla därute, nu var det ett tag sedan men jag har haft fullt upp med jobb och renoveringar:) Men nu är sovrummet i stort sett klart, fattas en matta, tavla och en liten byrå. Det är rätt konstigt detta med renoveringar det drar alltid med sig mer än vad man hade räknat med när man började, nu t.ex. kan jag inte tänka mig att sätta in den byrån vi hade innan renoveringen startade. Nä, nu ska jag ha en mindre och nättare sak som inte tar för stor plats, gäller bara att hitta den.Här visar jag lite bilder så att ni får en känsla för hur det har blivit.

Visst ser det stort ut? Valet att måla golvet är jag otroligt glad för, jag tycker att det är snyggt och det gör att upplever rummet som stort. Det är stort om man jämför sig med andra sovrum men jag klagar inte över det. Den tapetserade dörren leder in till en kallgarderob under snedtaket som rymmer i princip allt då vi har så dåligt med förvaring. 
Här är kakelugnen i sovrummet, vi har två stycken exakt likadana i huset, har ljus inne i den för värmekänsla och mysfaktor. Sotarn har avrått oss från att elda i den tills vi har byggt upp den inuti, det har rasat ner tegelstenar och puts. Det gör mig inte så mycket eftersom jag tillhör den kategori som vill ha ett kallt sovrum, men ljusen gör gott när det är -20° ute. 
Mina vackra sänglampor som vi hittade på IKEA, gillar denna gammaldags stil och jag tycker att de passar in otroligt fint i vårt sovrum.Det syns tyvärr inte på bilden men man tänder med hjälp av ett långt pärlband på gammalt vis.
Här är en ampel som jag hittade på Blomsterlandet till det facila priset av 70 kr, det kan man inte klaga på. Älskar den rostfria stilen gärna i kombination med vita- och bruna nyanser. 

Annars är vi jättenöjda med hur sovrummet blev när man ser slutresultatet, nu återstår bara att hitta de sista sakerna som vi vill ha in. Men samtidigt får det ta sin tid hellre än att man placerar in något som man inte vill ha. 
Det var allt från mig idag, ha det gott i solskenet Jessica

6 kommentarer:

  1. Hej! Vad fint sovrummet blev, mysigt med en braskamin i sovrummet. Såg även att ni renoverat hallen i något/några tidigare inlägg. Vi ska snart börja renovera köket, sen kommer vi antagligen ta tag i vår lilla hall. Åh längtar, det är ju så roligt när det blir så fint.

    Ha en fortsatt bra eftermiddag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi är jättenöjda med resultatet, nu är det bara småpiff kvar men jag är tyvärr sådan att jag inte vill sätta in något som är "fel". Men det är ju det som är det roligaste när man hittar rätt detaljer för rummet och stilen:)Kram och ha det gott Jessica

    SvaraRadera
  3. Läckert sovrummet blev :-) och vad kul att du hittade till SIB, jag har lagt in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev i ert sovrum! Mysigt med kakelugnen. Likadana lampor har vi i sovrummet, fast på fot. Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Hej
    Tack för din kommentar,va fint det blir när ni renoverar,tror att ni bor nånstans i krokarna här i Dalsland eller?
    Kikar in igen.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Bor "mitt" i Färgelanda, tror att det är ditt hus jag kör förbi när jag jobbar på NÄL?
    Gillar att renovera och det är roligt att det syns:) kram

    SvaraRadera